10/01/2010

Isu penggunaan nama Allah.

Apa sudah jadi ni. kenapa jadi mcm ni. mcm2 persoalan yg berserabut. kenapa ? why? Allah adalah tuhan yang satu. kita wajib tentang pengunaan nama allah oleh orang kafir.
pada pandagan saya, isu penggunaan nama Allah ini, hanya tektik kafir utk mempegaruhi dan mencelarukan pemikiran muda-mudi islam pada masa ini dilihat rapuh.

setelah sekian lama diorang menggunakan perkataan jesus. kenapa sekarang mereka mahu meggunakan nama Allah yang kononya dakwaan mereka utk tujuan pembelajaran dan peyebarang agama mereka. apa yang dikesalkan sekarang, ada yang di antara saudara kita sendiri seolah-olah menutup sebelah mata yg kononnya takut akan menjadi lebih serius. bg saya ini sudah pun serius. di mana semagat jihat kita sedangkan mempertahan kan kalimah Allah pun kita tak mampu. tak malukah kita pada orang islam terdahulu yang sanggup bermandi darah utk mempertahankan kesucian islam.

jika kita lihat utk tempah masa terdekan mungkin ia tidak memberi sebarang kesan tentang penguaan kalimah Allah ini, tetapi cuba kita fikir dlm jangka masa jauh. kekeliruan akan timbul kepada generasi akan datang. Kalimah Allah sudah dihina.

sekali sekala seolah-olah mahkahmah dunia lebih berkuasa dari Allah S.W.T. inikah undang-undang yang kita agung-agungkan. tepuk dada tanya iman.



No comments: