27/08/2010

Sekarang Melayu Tersepit dan Terkepit.

Perpecahan demi perpecahan, perselisihan pendapat kian menjadi-jadi sekarang, Benda yang kecil di bersarkan, hanya nak tunjuk siapa lagi tera(Hebat). Yang tahu buat-buat tak tahu, yang tak tahu lagi lah tak tahu. Yang sedihnya semuanya terjadi pada bangsa kita sendiri, bangsa melayu. mengapa? mengapa kita perlu berpecah, mengapa kita perlu berselisihan? perlukan kita berlawan.
siapa yang menang? kita berlawan tetapi kita takkan menang, yang pastinya, islam akan tewas dengan sendirinya tanpa perlu ditentang. Secara peribadi, saya lebih sayangkan islam dari Melayu, tetapi saya juga sayangkan bangsa saya sendiri. Kita ada Islam dan Islam tak ajar kita berpecah dan islam ajar kita berdakwah dan bersatu padu. itu yang kita semua belajar sejak dari sekolah rendah lagi.

Saya dapat rasakan keadaan politik di Negara kita sekarang seolah-olah telah menghimpit orang-orang melayu sendiri. Disebabkan perpecahan antara kita, mudah bangsa lain untuk bangun dan megatakan tidak kepada kita dengan lantangnya.

No comments: