06/04/2011

Mendaki Gunung

Antara cinta, kasih sayang, rindu, tekanan hidup, dan persaingan mencari rezeki halal, cinta-cita dan masa depan... Hanya cinta sejati dapat mengharunginya... cinta tanpa pegorbanan umpama tasik yang kering kontang...

caling and sms only.....


Iskandar : Duit tak ade... mcm mana aku nak kawen. Rumah pun tak ada lagi, Lepas kawen nak tinggal kat mana nanti? sewa rumah... banyak perlu duit ni,takkan nak tinggal di rumah mak.

Diana: "Awak, Femily tanya... bila awak nak masuk meminang, Kita bukanya baru bekawan tau!!"

iskandar: "Sabar la... ni tgah berusahan la ni."

diana : "Tahu la , Kita tunang la dulu "

Ayah si Diana: "Pak cik kalau bertunang tak nak lama-lama, 3 bulan cukup, kalau lama-lama
banyak masalah... " Iskandar teringat kata-kata ayah Diana


Iskandar : "Sempat ka kumpul duit 3 bulan??? !!! ADUHHH..."

Diana : "Awak ni kenapa? awak tahu tak umur saya dah meningkat, femily dah selalu tanya,
sy dah malas nak cakap..."

Iskandar : "sy faham syg, umur sy pun meningkat ni, mcm awak jugak... abg pun nak kawen,
kalau boleh besok nak kawen.... sy tengah berusaha la ni..."


Diana: "Tak habis-habis jawapan yang sama. bencinyaaaa.... awak ni serius ke tak dengan saya"

Diana: "Awak ada org lain ke?

Iskandar: "Kenapa Fikir mcm tu? Awak ada org lain ke?

Diana: "entah!!!!

Iskandar: "tak faham? apa maksud awak?, "entah"

Diana : "Kalau sy ada org lain, tak ingin sy duk beriya2 suruh awak masuk meminang...

Iskandar: "OK, tak nak begaduh, saya letih hari ni, bye

A few week later

Diana: "awk,mungkin ini je lah jalan yang terbaik yang kita ada, sy harap, awak boleh terima apa yang saya nak cakapkan ni, Saya tahu awak akan marah lepas ni. Saya dah terima lamaran orang lain.. mungkin ini jawapan yang awak nantikan, sekali lagi saya nak minta maaf."

Iskandar: "Memang dah sy agak ini akan terjadi. Saya memang dah dapat rasakan, hati saya ni akan diluka sekali lagi..."
Awk sedar tak, saya dah buat macam-macam untuk awk... mcm-mcm bisnes dah saya buat.... sekarang bisness saya ada masalah, sy perlukan awk waktu ni... saya buat part time business, sebab nak cari duit kawen... kenapa awak buat saya macam ni?

Diana: awak jgan salahkan sy seorg, tgok pada diri sendiri sama, tgok kesalahan diri awk juga, jangan hanya tgok kesalahan org lain je...

Iskandar: Apa salah yang saya dah buat? selama 6 tahun saya tak penah terfikir org lain... hanya awk yg sy fikir , awak,awak awak dan awak. Sy fikirkan masa depan saya bersama awak..

Diana: Sudahlah, semua dah berakhir, saya dah buat keputusan, saya pilih org lain, apa nak jadi-jadilah ... saya nak minta maaf sekali lagi... terpulanglah awak nak maafkan atau tak.. bye

Tiba-tiba ...

Abang Diana : Tak payahlah berhubung dengan W lagi, semua dah selesai, kami dah tunggu lama dah... Kawan tetap kawan...
m

Iskandar: Awak, ini SMS terakhir saya ... permintaan terakhir saya dari awak... Anggaplah kita tak pernah kenal di dunia ni, anggaplah saya tak pernah wujud di bumi ini... dan Terima Khasih Sayang" I can forgive You, But I can't forget what happen in my life for 6 years with you... anggap saya sudah mati....

Next 5 Month.... L be come a new man without love.... didalam Hati L sudah hilang kepercayaan erti cinta..... Siapa akan menyelamatkannya ????



Mandaki Gunung( 2 )

No comments: