06/08/2011

Kalaulah Semua Orang Baik

Kisah ni berlaku sebulan yang lepas... sedih jugak la cite ni, berlaku pada diri aku sendiri ( sendiri bikin sendiri rasa ) ... nampak! dah nak menitis air mata aku , belum aku story lagi ni huhu...

Tak la sedih sagat sebenarnya... cite ni bertajuk "kemana menghilangnya dopet duit aku dan IC aku dan Lisen memandu aku dan Duit aku RM1000".... aku tak dapat dah nak menahan air mata ni sebab terkenang balik peristiwa ni... aku story sambil nagis la ye .... wakakakaka..

Masa tu aku baru balik dari jogging dengan kawan aku... lepas tu kami lepak la kejap dalam kedai aku , mandi dan lepas solat , Kawan aku ajak keluar makan nasik lemak royal... aku pun ok je , sia-sia lah usaha nak kurang berat badan hari tu ..

lepas aku order makan , time aku nak bayar tu.. aku tepuk-tepuk dompet aku... tak ada,, aku suruh la kawan aku bayar aku punya makanan dulu , mungkin dompet aku tercicir dalam kareta... tapi lepas aku pergi check, tak ade pun... aku dah mula rasa lain mcm... suap nasi tu pun dah rasa tawar semacam je , selalunya memang sedap masakan disitu
... mugkin fikiran aku tengah serabut sikit.... harap-harap la aku tertinggal dopet aku di kedai...

lepas je makan kami terus balik.... malangnya , aku tak tertinggal pun dompet aku... mula la muka aku merah padam... aku revers balik fikiran aku kalau aku ingat aku letak di mana... puas aku cari dua tiga kali....

Akhirnya aku terima yang dompet aku dah tercicir.... sedih jugak la aku masa tu... duit sale aku untuk 3 hari dlm tu sejumlah RM1000... tapi aku terimanya dengan hati yang terbuka, sebagai ujian dari Allah.

Kalau di fikir balik dalam tu ada maklumat aku, alamat aku... kalau la dompet aku di jumpai oleh orang yang baik... mesti dia akan pulangkan kan? kalau lah semua orang baik... tapi sampai sekarang aku tak dengar berita....

Tapi aku tak salahkan orang la... kecuaian diri aku s
endiri, sememangnya aku seorang yang cuai... aku terima sebab sendiri punya pasal.... Rasanya ia terjatuh semasa aku nak masuk dalam kereta, tempat tu pulak tempat berhimpunnya kaki-kaki ekor.... memang menang besar la dia malam tu....

Sekarang aku dah ambil keputusan aku tak nak guna Dompet lagi, dah serik... dompet memang bagi masalah banyak pada orang yang macam aku.( cuai ) sekarang aku lebih selesa guna ......




No comments: