01/08/2011

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa

1. Bersyukur kepada Allah s,w,t dengan limpah rahmatnya sekali lagi kita dapat bertemu bulan yang penuh keberkatan bulan Ramadhan Al-Mubarak pada tahun ni... sudah pasti inilah bulan yang di nanti-nanti oleh semua umat islam di seluruh dunia, kerinduan yang di tinggalkan bulan ramadhan tahun lepas kini sudah terubat... Marhaban Ya Ramadhan.

2. Apa yang best dalam bulan puasa ini ? sudah tentulah waktu bersahur, berbuka , dan solat teraweh.... tak lupa juga ronda-ronda ke bazaar ramadhan, tapi yang paling besar nikmat di bulan ramadan ini adalah segala amal ibadat kita akan di gandakan oleh Allah s.w.t.

3. Semalam aku berborak dengan kawan aku non muslim, sebab dia soal, aku terang la serba sedikit tentang ibadah puasa ini, dia juga mengakui yang bulan puasa ini adalah lain dari bulan-bulan lain dan dia mengaguminya... dia kagum tentang bagaimana umat islam di negara ini menunaikan ibadah puasa beramai-ramai dengan serentak tanpa makan dan minum, padanaya itu adalah satu perayaan... rugi katanya di lahirkan sebagai non muslim... so rasanya, betuah tak kita yang di lahirkan terus dalam Islam...? sudah tentulah patut kita berbangga dan bersyukur.

4. Sebenarnya cara hidup Islam adalah lebih indah dan cantik dari cara hidup masyarakat barat yang hanya berpura-pura bahagia tetapi realitinya, hati mereka Kosong.... so tak perlulah kita nak menyamar jadi mat/midah salleh...


No comments: