Skip to main content

Perniagaan Modal Kecil Tapi Menguntungkan 2020



Perniagaan Modal Kecil Tapi Menguntungkan 2020

Perniagaan Modal Kecil Tapi Menguntungkan 2020

1. Tahun 2020 ni merupakan tahun yang paling mencabar bagi semua orang, bukan saja pada rakyat Malaysia malah di seluruh dunia sedang bergelut dengan Virus Covid-19 dan secara langsung mengganggu gugat system ekonomi dunia.

2. Ada di antara kawan-kawan kita yang terpaksa di buang kerja, di berhentikan kerja dan akan di berhentikan di sebabkan kesan dari kelembapan ekonomi, Banyak majikan yang sudah tak mampu menanggung lagi kos operasi syarikat yang besar dan cuba mengurangkan kos operasi, Kesannya terpaksa mengurangkan jumlah pekerja.

3. Pasti ada di antara saudara-mara, kawan-kawan kita yang sudah berkira-kira untuk memulakan Plan mencari sumber pendapatan yang baru. Dan itulah yang perlu di fikirkan oleh semua orang buat masa sekarang sebagai Plan tambahan kalau-kalau kelembapan ekonomi berteruskan sehingga satu tarikh yang kita tak tahu sampai bila.

4. Firasat saya, Akan ramai lagi bakal kehilangan kerja pada hujung tahun ini. Kita semua tahu dalam 3 bulan sebelum dan selepas ini kerajaan sudah berikan sedikit nafas kepada Syarikat-syarikat perniagaan kecil (IKS). Tapi ingat sabsidi bantuan itu hanyalah sehingga hujung tahun. 

5. Saya tak nampak jalan kalau-kalau kerajaan masih mampu lagi menyuntik dana bantuan pada tahun hadapan. Andai sektor ekonomi masih belum pulih dan Covid-19 masih tiada penawar, Bersedialah untuk kita menghadapai kesan yang lebih terok.

Untuk persediaan awal, Berikut adalah beberapa idea Perniagaan Modal Kecil Tapi Menguntungkan 2020


Jual Cendawan Tiram

Baru-baru ni saya sembang dengan seorang kenalan berkaitan Pertanian. Maklumlah di musim seperti wabak covid-19 melanda ini segala business mendapat kesan kecuali berkaitan Makanan. sebab walau apa jadipun orang tetap perlukan makanan. Permintaan berkaitan makanan terus meningkat secara dalam talian online.

Kenalan saya tu ada menyebut bab Cendawan Tiram, katanya di tempat kerjanya ada orang menjual cendawan tiram secara sambilan. Permintaan memang tinggi sehingga katanya perlu tunggu giliran untuk mendapatkannya.

Saya pun cuba buat research sikit berkaitan cendawan Tiram ni, Memang harga di pasaran Tinggi boleh mencecah RM12 sekilo. Bisik hati aku, Tanam dan Jual Cendawan Tiram ni memang berpotensi besar.

Cuba seperti biasa kita perlukan pengetahuan yang mendalam jika ingin berjinak-jinak dalam industri penanaman cendawan Tiram. Memang menguntungkan kalau berjaya keluarkan hasil.

Modal seperti yang saya dah servey, Satu Bongkah Cendawan Tiram yang sudah di sekalikan dengan anak benih berharga RM1.80 ke RM 3 dan boleh di tuai sebanyak 5 ke 7 kali.

Sebagai pemulaan cukup untuk kita membeli Bongkah dahulu daripada kita Buat Bongkah sendiri sebab ia memerlukan Komitmen tambahan yang agak menyulitkan.

Cendawan Tiram


Jual Kek

Ini sesuai untuk orang Perempuan yang sukakan Bakeri, Menjual Kek Memang menguntungkan apatah lagi kalau anda seorang yang kreatif dalam skill memngbuat dan menghias Kek.

Kek mempunyai permintaan yang tinggi dari kalangan Masyarakat Malaysia, Ia sudah menjadi Benda penting untuk Majlis keraian seperti Samputan Hari Lahir, Kenduri Bertunang, Majlis khawin dan sebagainya.

Di hari Raya pasti permintaan akan terus meningkat. Ada Isteri kawan saya yang tak menang tangan menyediakan Kek yang sudah di tempah pada Hari Raya Yang Lepas. walaupun kita beraya di dalam PKP Covid-19.

Ini menunjukkan Penjualan Kek berpotensi besar dan tidak mudah tergugat dengan sebarang bencana ekonomi seperti sekarang.

Dalam bab pemasaran atau Marketing pula ia boleh di lakukan hanya di hujing jari sahaja. Di zaman yang canggih bergini, sebenarnya kita dah tak ada alasan untuk mengatakan sukar untuk melakukan pemasaran .

Modal sebiji kek antara RM10 ke RM20 mengikut tempahan dan harga jualan antara RM30 ke atas.

Business Bakeri

Jual Air Balang

Jual air balang Business yang simple tapi memang sangat menguntungkan , Air merupakan benda yang terpenting di dalam tubuh badan manusia, dan tiada manusia yang tak pernah rasa dahaga air, Jika dia dalam keadaan dahaga yang teramat sangat, dalam fikiran dia hanya akan fikirkan Air. Begitulah pentingnya air.

Apatah lagi kalau air itu nampak menyelerakan di tambah di dalam cuaca yang Panas terik, Saya pasti air balang antara yang terlaris. 

Lokasi untuk memulakan Business air balang semestinya di tempat ramai orang atau di tempat yang statigik, Lagi banyak orang lagi besar Potensi business ini mendapat keuntunggan.

Modal memang kecil untuk anda mulakan, cuma yang paling penting adalah sediakan resepi atau campuran air yang tetap yang menepati citarasa selera bakal pelangan anda. Pendek kata biar customer anda puas hati.

Business air balang

Jual Aiskrim

Sapa yang tak suke Aiskrim ? kalau ada yang tak gemar Aiskrim tu memang something wrong lah kan. Terutamanya kanak-kanak. Benda yang pasti Kanak-kanak fikir bila sampai di kedai Runcit pastinya Aiskrim.

Dan saya pasti antara kita suka beli aiskrim untuk anak-anak dan suka lihat mereka suka menikmati aiskrim tu.. Betul tak?

Tu menunjukkan Aiskrim ni satu produk yang sentiasa berpontensi sebagai satu perniagaan yang menguntungkan. Dari segi modal pula, saya tak fikir ia memerlukan Modal yang besar untuk memulakannya.

Business Aiskrim

Jual Burger

Busines Burger ini dah tak perlu di ceritakan lagi lah tetang Potensinya sebagai Business yang menguntungkan dengan Modal yang kecil. Boleh di katakan di setiap Kampung, Taman perumahan mahupun di kota-kota besar, ada saja orang berniaga Burger. Store Burger boleh di katakan ada di mana saja.

Yang menarik, Business Burger ini bukan baru, tapi sudah Lama di jalankan sebagai Street Food. Itu petanda Business Burger sentiasa hidup dari dulu lagi.

Modal yang kecil tapi menguntungkan antara sebab ramai orang mejalankan Business Ini secara tetap mahupun separuh masa.

Business Burger

Itu di antara idea-idea Business yang Boleh anda fikirkan dan mungkin sebagai buah idea untuk anda memulakan perniagaan. idea Perniagaan Modal Kecil Tapi Menguntungkan 2020.

Sebenarnya Banyak Lagi busines yang berpotensi besar di luar sana, untuk kita terokai. Ramai juga yang jadikan Hobi dan minat dalam sesuatu pekara sebagai Business. Semoga pekongsian saya kali ini dapat memberi sedikit manfaat.

Teringin Nak Mula Berniaga online seperti di Shopee dan Lazada, Tapi tak ada produk yang nak jual?

Jangan risau, Klik DiSini untuk tahu rahsia dari mana beribu-ribu produk yang peniaga shopee dan Lazada Borong.

Baca Juga ;

Comments

Popular Posts

Resepi Rendang Ayam Kedah

Masakan Rendang Ayam Kedah Resepi Rendang Ayam Kedah 1.  Rendang Pasanganya Lemang atau ketupat. Tak kesahlah Ketupat Daun Palas atau Ketupat Daun Buluh . Yang penting Rendang mesti kena ada kalau nak makan Ketupat, Barulah Lengkap. Penting untuk setiap keluarga salah seorangnya mesti pandai Masak Rendang Ayam ataupun rendang Daging supaya tak kempunan Nanti. 2. Rendang ni ada juga pedebatan dalam kalangan Netizen yang mempersoalkan asal usul rendang dari Negeri Mana. Bukan di situ saja, malah antara Malaysia dan Indonesia pun menjadi isu claim mengclaim asal usul rendang. Bagi aku taklah menjadi isu dari mana Sejarah asal usul Rendang, yang penting pandai masak Rendang dan sedap di makan. 3. Kali ini aku nak Kongsi sedikit ilmu tentang cara nak masak Rendang Ayam yang sedap. Oleh kerana aku orang Kedah, aku namakan resepi rendang ini sebagai Rendang ayam Kedah hihi. 4. Masak Rendang ayam ni lebih mudah daripada Masak rendang Daging. Kalau Rendang Daging, kita perlu cari daging yang b

Tempat Borong Barang Murah Untuk Memulakan Perniagaan

Tempat Borong Barang Murah Untuk Memulakan Perniagaan Kali ini saya ingin Kongsikan satu Rahsia yg sudah jadi bukan rahsia lagi.. Iaitu cara bagaimana nak borong Barangan dari China untuk Business. Kalau dulu, ya mungkin tak ramai org tahu bagaimana, tapi sekarang sudah Ramai yang pandai dan pakar. Bagai mana dengan anda sudah tahu caranya atau sudah pakar ? kalau belum teruskan membaca perkongsian saya. Sekarang ni zaman sudah berbeza, anda dah tak perlu terbang pergi ke Negara China sana untuk cari dan borong barang untuk perniagaan anda.. sekadar duduk di depan Komputer dan online je, anda dah boleh beli dan borong barang dari sana.. Kenapa China? bukan negara lain..      Kenapa Negara china ?  sebab sekarang sudah tak boleh di nafikan lagi bahawa negara China itu adalah Kuasa ekonomi dunia, dan Baranggan keluaran kilang-kilang di sana adalah yg terbesar di dunia buat masa sekarang. USA yg antara kuasa ekonomi dunia pun sudang pening dengan peningkatan Kuasa ekonomi dunia.

Rumah Untuk Dijual di Taman Tunku Sarina Bandar Darul Aman , Jitra Kedah

Rumah Untuk Dijual di Taman Tunku Sarina Bandar Darul Aman , Jitra Kedah Ada sapa yang berminat nak memiliki aset Rumah di Taman Tunku Sarina Bandar Darul Aman, Jitra Kedah? Ana nak bagi tau sebiji rumah teres Dua tinggat kepunyaan kawan Ana nak dilepaskan. Berikut adalah Gambar depan rumah Tersebut di Taman Tengku Sarina. Pandangan Hadapan Rumah Rumah Teres Dua Tingkat ini memiliki 3 Bilik tidur dan 3 Bilik Air. Sudah siap berpagar dengan Cantik dan ruang depan yang selesa. Jalan Dihadapan Rumah Berdekatan dengan sekolah, Mini Market 1km ke Taman Tema Tasik Darul Aman. Berhadapan dengan Jalan Utama Masuk Taman Perumahan Tengku Sarina. Jalan Utama Harga Jualan adalah RM340 Ribu. Untuk maklumat lanjut dan berminat nak meninjau Rumah ini secara lebih terperinci. Boleh whatsapp atau hubunggi Number di bawah. EN Joe: 0165889878 Atau Klik Je Link WhatsApp ini  http://www.wasap.my/+60165889878/NakTengokRumah

Pembekal Daun Pisang Untuk Membungkus Makanan

Pembekal Daun Pisang Untuk Membungkus Makanan 1. Daun Pisang adalah daun yang sudah sinonim dengan Masyarakat kita di Malaysia. Banyak kegunaan Daun Pisang dalam manu-manu masakan yang terkenal di negara kita, seperi Nasi Lemak, Lemang, Ikan Bakar dan pelbagai jenis Kuih Muih. 2. Saya rasa sejak dari zaman dulu lagi, datok nenek kita mengunakan Daun Pisang sebagai bahan utama dalam pembungkusan makanan. Banyak kelebihan yang kita dapat jika kita menggunakan Daun Pisang dalam pembungkusan Makanan.   3. Sudah tentulah daun pisang adalah bahan yang mesra alam berbanding Kertas dan Plastik. Bahan-bahan seperti Plastik yang di gunakan dlm industri Makanan telah banyak mencemarkan alam sekitar. Jika kita ingin melihat bumi kita kekal segar, penggunaan Daun Pisang perlu di utamakan dalam pengunaan pembukusan terutamanya nasi Lemak. 4. Jika anda adalah seorang yang pencipta Alam, saya sarankan, gunalah daun pisang dalam membungkus, melapik makanan dan hindari jauh-jauh daripada pengunaan bahan

Perkhidmatan Urut Tradisional di Jitra, Daerah Kubang Pasu

Perkhidmatan Urut Tradisional di Jitra, Daerah Kubang Pasu 1. Assalamualaikum Semua.. Ni Degaq cek nak Habaq, Kalau ada sesiapa yang rasa badan selalu tak selesa dan rasa sakit-sakit. Tu bermakna sistem pengaliran darah di badan anda perlukan rawatan. Salah satu cara yang boleh anda usaha adalah dengan membuat Urutan. 2. Kalau anda nak cari siapa yang boleh bantu anda , ni saya nak bagi tahu pakar urut tradisional yang parlu anda jumpa. Al Rahman Reflexology , Encik Naim, No Tel  013-469 4360, atau anda boleh terus tekan Link WhatsApp di bawa untuk buat temu janji.  http://www.wasap.my/+60134694360/NakUrut Urut Badan Tradisional 3. Untuk maklumat semua, Perhidmatan urut ini di usahakan oleh Pasangan Suami isteri, So perhidmatan ini juga terbuka untuk lelaki dan perempuan.  4. Perkidmatan urut tradisianal ini di lakukan secara pergi dari rumah ke rumah. Jadi jika anda berhajat, tak perlulah susah-susah pergi ke kedai urut. Cukup sekadar buat temujanji dengan contact link WhatsApp saya b