Skip to main content

Punca Utama Penderitaan Rakyat Syria

Punca Utama Penderitaan Rakyat Syria


Saban hari kita lihat penderitaan Anak-anak Syria di dalam Media Sosial. Banyak di dedahkan oleh pencari-pencari dana bantuan untuk membantu mereka. Jadi banyak lah iklan Fb Ads yang mereka bayar untuk memberi tahu Rakyat Malaysia.

Setiap kali aku terlihat Video Ads tersebut yang bermain di Wall Facebook aku. Persoalan "Sampai Bila Kisah ini akan berterusan? Bilakan akan berakhir? Bagaimana nak Tamatkan kesedihan anak-anak yang tidak berdosa ini?

Secara tiba-tiba jugalah perasaan marah timbul dalam jiwa aku sebagai seorang manusia lemah. Mungkin bagi para Ulama mereka lebih tenang memikirkan pekara ini.

Konflik di syria berkisar tentang Kerajaan Bashar Arsyad yang hendak mempertahankan kuasa dari di rampas oleh kumpulan-kumpulan yang mengelarkan diri mereka Jihadi, Isis, Daesh dan sebagainya. Dengan membabi buta, Bom akan digugurkan peluru akan dilepaskan oleh kedua-dua belah pihak. Di sinilah point kesengsaraan Rakyat Syiria yang terpaksa menerima kehadiran bom dan puru hidup hasil persekentaan kedua belah pihak.

Ada pihak yang mendakwa Kerajaan Bashar adalah kerajaan Syiah dan di sebelah pihak lagi iaitu Isis atau Daesh adalah dari kumpulan Wahabi. Itulah alasan kedua-dua belah pihak untuk bermusuh antara satu sama lain. Sesiapa yang cuma mententeramkan keadaan akan dituduh Geng Bashar atau pun Kumpulan salafi Jihadi yang berfaham Wahaby. Walaupun Ulama telah melarang jagan mengangkat senjata. Apa yang jadi kepada Ulama itu? Meninggal di Bom. Ulama itu adalah Ulama Ahlusunnah Waljamaah yang di sanjung di seluruh Dunia.

Sekarang tak ramai orang yang berani sentuh sebab utama persekentaan ini belaku dan bakal berterusan. Masing-masing akan menyokong salah satu pihak. Ada yang menyokong Daesh, ada yang menyokong Bashar. Benda ini belaku di kalangan rakyat malaysia sendiri.

Pernah aku singgah di sebuah Masjid dan terkejut apabila penceramah di masjid tersebut sedang memberi tazkirah dengan memuji perjuangan Salafi Jihadi atau di gelar Isis atau Daesh di sana. Sedangkan pihak berkuasa Malaysia begitu tegas dalam menagani pegaruh Daesh dan Isis di Malaysia. Inilah punca segala-galanya. Penceramah bebas , bebas menerapkan ajaran yang tak sepatutnya di ajar kepada orang awam tanpa pantauan.

Inilah punca segala kekusutan dunia Islam sekarang termasuk di Syria, apabila Masyarakat sudah tak tahu lagi apa itu Ahlusunnah Waljamaah , aqidah ahlusunnah waljamaah, cara hidup ahlusunnah waljamaah. Apa saja yang datang dari Masjid Khususnya mereka akan sedut tanpa tapis. 

Untuk Jawapan kepada segala kekusutan termasuk di Syria adalah Kembalilah Kepada Ajaran Islam yang sebenar Iaitu Ahlusunnah Waljamaan. Say no to wahaby, say no to syiah.

Sekarang Negara Malaysia sendiri sudah wujud terlalu ramai pendakyah-pendakyah wahaby. Dan sudah meresap kedalam beribu-ribu pemuda Islam di Malaysia seperti yang mereka sudah rancang. Gerakkan syiah pun sudah berani memperkenalkan diri tanpa bersembunyi lagi. Pecayalah, kalau rakyak Malaysia masih tidur, lalai dengan dua kumpulan Virus ini, Malaysia juga berpotensi besar akan menjadi huru hara seperti di Timur Tengah. Awasi keluarga anda dari dua kumpulan ini. Mungkin buku-buku mereka sudah bercambah di dalam Rumah anda tanpa anda tahu.

Dan anda takkan tahu selagi anda tak mau ambil tahu.

Comments

Popular Posts

Resepi Rendang Ayam Kedah

Masakan Rendang Ayam Kedah Resepi Rendang Ayam Kedah 1.  Rendang Pasanganya Lemang atau ketupat. Tak kesahlah Ketupat Daun Palas atau Ketupat Daun Buluh . Yang penting Rendang mesti kena ada kalau nak makan Ketupat, Barulah Lengkap. Penting untuk setiap keluarga salah seorangnya mesti pandai Masak Rendang Ayam ataupun rendang Daging supaya tak kempunan Nanti. 2. Rendang ni ada juga pedebatan dalam kalangan Netizen yang mempersoalkan asal usul rendang dari Negeri Mana. Bukan di situ saja, malah antara Malaysia dan Indonesia pun menjadi isu claim mengclaim asal usul rendang. Bagi aku taklah menjadi isu dari mana Sejarah asal usul Rendang, yang penting pandai masak Rendang dan sedap di makan. 3. Kali ini aku nak Kongsi sedikit ilmu tentang cara nak masak Rendang Ayam yang sedap. Oleh kerana aku orang Kedah, aku namakan resepi rendang ini sebagai Rendang ayam Kedah hihi. 4. Masak Rendang ayam ni lebih mudah daripada Masak rendang Daging. Kalau Rendang Daging, kita perlu cari daging yang b

Tempat Borong Barang Murah Untuk Memulakan Perniagaan

Tempat Borong Barang Murah Untuk Memulakan Perniagaan Kali ini saya ingin Kongsikan satu Rahsia yg sudah jadi bukan rahsia lagi.. Iaitu cara bagaimana nak borong Barangan dari China untuk Business. Kalau dulu, ya mungkin tak ramai org tahu bagaimana, tapi sekarang sudah Ramai yang pandai dan pakar. Bagai mana dengan anda sudah tahu caranya atau sudah pakar ? kalau belum teruskan membaca perkongsian saya. Sekarang ni zaman sudah berbeza, anda dah tak perlu terbang pergi ke Negara China sana untuk cari dan borong barang untuk perniagaan anda.. sekadar duduk di depan Komputer dan online je, anda dah boleh beli dan borong barang dari sana.. Kenapa China? bukan negara lain..      Kenapa Negara china ?  sebab sekarang sudah tak boleh di nafikan lagi bahawa negara China itu adalah Kuasa ekonomi dunia, dan Baranggan keluaran kilang-kilang di sana adalah yg terbesar di dunia buat masa sekarang. USA yg antara kuasa ekonomi dunia pun sudang pening dengan peningkatan Kuasa ekonomi dunia.

Kenali Jenis-jenis Handbag Dan Fungsinya Mengikut Kesesuaian Tempat Anda Pergi

Kenali Jenis-jenis Handbag Dan Fungsinya Mengikut Kesesuaian Tempat Anda Pergi Di pasaran sekarang ada pelbagai jenis Handbag dengan banyak Jenama, saiz dan reka bentuk yang menarik. Semua anda boleh pilih mengukut cita rasa anda, ada yang panjang, pendek leper dan bulat. Ia merupakan Benda penting untuk menyerlahkan gaya personaliti diri anda apabila berada di majlis-majlis formal mahupun tak formal, bergantung kepada kesesuaian majlis yang anda hadiri. Handbag juga sudah menjadi satu imej Mewah kepada golongan-golongan yang tertentu. Ada sesetagah orang kaya yang menjadikan handbag sebagai Benda koleksi dan ada harganya yang mencecah Ratusan ribu ringgit. dari Bag Tangan pun orang dah boleh tahu personaliti diri anda. Handbag atau Bag Tangan adalah aksesori yg wajib menjadi peneman kepada setiap wanita.. tak kiralah kemana di nak pergi. Tapi, tahukah anda yang handbag juga dapat menentukan keperibadian diri seseorang? Jom ketahuai Jenis Handbag dan Fungsinya agar anda tak Tersalah Ha

Rumah Untuk Dijual di Taman Tunku Sarina Bandar Darul Aman , Jitra Kedah

Rumah Untuk Dijual di Taman Tunku Sarina Bandar Darul Aman , Jitra Kedah Ada sapa yang berminat nak memiliki aset Rumah di Taman Tunku Sarina Bandar Darul Aman, Jitra Kedah? Ana nak bagi tau sebiji rumah teres Dua tinggat kepunyaan kawan Ana nak dilepaskan. Berikut adalah Gambar depan rumah Tersebut di Taman Tengku Sarina. Pandangan Hadapan Rumah Rumah Teres Dua Tingkat ini memiliki 3 Bilik tidur dan 3 Bilik Air. Sudah siap berpagar dengan Cantik dan ruang depan yang selesa. Jalan Dihadapan Rumah Berdekatan dengan sekolah, Mini Market 1km ke Taman Tema Tasik Darul Aman. Berhadapan dengan Jalan Utama Masuk Taman Perumahan Tengku Sarina. Jalan Utama Harga Jualan adalah RM340 Ribu. Untuk maklumat lanjut dan berminat nak meninjau Rumah ini secara lebih terperinci. Boleh whatsapp atau hubunggi Number di bawah. EN Joe: 0165889878 Atau Klik Je Link WhatsApp ini  http://www.wasap.my/+60165889878/NakTengokRumah

Ketupat Daun Palas Kedah

Ketupat Daun Palas  Ketupat Daun Palas Kedah        Ketupat Daun Palas Kedah atau Utara memang menjadi antara manu wajib pada hari Raya Aidilfitri mahupun Hari Raya aidil adha. Cara penyediaannya pula memerlukan kemahiran dan mengalaman dalam mendalam untuk menyediakan ketupat daun palas yang enak. Menambah lagi kemeriahan makan ketupat daun palas semestinya dengan adanya pencicahnya seperti kari ayam/daging, Rendang Ayam atau pun daging. Pasti akan menceriakan pagi hari raya anda. Untuk menyediakan Ketupat Daun Palas Kedah kita memerlukan beberapa bahan asas iaitu :  1. Beras Pulut 2. Santan Kelapa Pekat ( 400 gram santan pekat Untuk 1 kg pulut ) 3. Daun Pandan ( 5 helai ) 4. Daun Palas 5. Gula ( Secukup Rasa )  6. Garam ( Secukup Rasa ) Bahan Untuk masak pulut ketupat *Untuk rasa yang lebih enak, Gunakan Pulut Susu. Cara Penyediaan Pulut untuk di Balut ( Masakan petama ) Saya terangkan dengan anggaran untuk 1 kg Beras Pulut. Sukatan air dan santan , 400Gram santan pekat + 1 gelas ai