Skip to main content

Facebook Penyebab Penceraian

1. Kenapa boleh jadi macam ni ye.. aku ada terbaca dalam surat khabar hmetro 2 kisah keretakkan rumah tangga. Yang cople2 kita letak di sebelah. Yang beratnya sampai yang bercerai berai di sebabkan terlalu bersosial sampai lupa dunia. kenapa boleh jadi mcm ni?

2. Sebelum tu aku nak bagi tau yg aku blum kawen, tak ada Pengalaman lagi, so layak tak aku sentuh bab ni... Aku rasa layak sebab aku ada kelayakan "master in broken heart University of ufo' hehe..


3. Aku rasa benda ni terjadi sebab, dah hilang rasa cinta dalam rumah tangga, yang membuak2 sebelum tu. kemesraan dah hilang... kalau keluar pergi jalan2, laki tinggal bini 2 tiang elektrik atau bini hanya masak tlur dadar je untuk santapan bg petang siang malam.


4. So dengan adanya FACEBOOK ini , ada peluang la laki bini nak hilangkan boring, jumpa balik kawan-kawan sekolah, kolej. di sini la pointnya. Terlalu teruja mengadap FACEBOOK je, sampai dan terlupa mengadap faceisteri atau facesuami.


5. Mula-mula tu memang la kawan biasa dan rindu sbb dah lama tak jumpa. perwartakan pun dah berubah, masing2 dah pandai bergaya. Lepas tu menjadi semakin rapat, dan dah mula bercerita tentang masalah rumahtangga yang tak sepatutnya. Semakin hari semakin jauh dgan suami dan semakin dekat dgan org lain.


6. Lepas tu, pasangan dah mula hidu aktiviti, mula la gempa bumi. ada yang 3 in 1 sekaligus. Gempa bumi, Tsunami dan radiaksi nuklear mcm dkat jepun, habis rumah tangga tunggang langgang, mangsanya anak2.


7. Aku tak ambil peduli sgat, kalau suami isteri sama naik je level sosialnya, "Ada aku kesah". Tapi kalau yang teraniaya hanya di sebelah satu pihak je, Pihak Isteri atau pun Suami lebih-lebih lagi kalau suami atau isteri tu jenis yang setia dunia akhirat dan sayangnya mashaallah tidak terbilang. mesti dia rasa dunia ni dah gelap gulita kalau dia dah tahu pasangganya tak jujur. Bak Kata P. Ramlee

Oh dengarlah tuan-tuan
Sebuah kisah suami isteri
Kadangkala terdapat
Si isteri memerintah suami

Oh disuruh duduk-duduk
Dijerit-jerit dibentak-bentak
Suaminya dulu hensem
Rambut panjang dah jadi botak

Oh kadang pula terdapat
Suami jahat isteri budiman
Isterinya cukup sabar
Perangai suami ya Allah macam setan

Kalau di belakang isteri
Hai joli sana joli sini
Kalau di depan isteri
Amboi pijak semut pun tak mati


8. Tapi semuanya , asasnya adalah satu. keberkatan dalam rumahtangga, Hanya Allah saja yang mampu beri. Andai ada keimanan dalam sesebuah rumahtangga itu pasti ada keberkatan dan masjid yang di bina tu pastinya kukuh. Macam masjid di Aceh dulu.. walaupun Tsunami , dia tetap stady je... siap org boleh berlindung lagi dalamnya...


9. Carilah cinta yang sejati, yang ada hanyalah Pada - NYA, carilah kasih yang kekal selamanya yang ada hanyalah pada TUHANmu

Comments

Popular Posts

Cara Install Printer Canon G2010 Tanpa CD Driver

Cara Install Printer Canon G2010 Tanpa CD Driver Memang akan ada masalah kalau CD printer yg di beri semasa kita beli kumputer hilang. Selalunya benda-benda yg kita anggap simple ni tak lah kita nak ambil kisah sangat letak dekat mana. Ia menjadi genting bilamana kita nak guna CD tu untuk tujuan Install Printer.  Ada beberapa stuasi yg memerlukan kita guna perlu install balik driver printer iaitu setelah Windows di format baru atau Driver hilang seperti tak sengaji di Uninstall driver. Tapi jagan cemas kalau CD driver printer tu hilang, sebab dalam website Syarikat pembekal printer seperti Canon, HP dan sebagainya ada tersedia tempat untuk kita download balik Software Driver Priter mengikut Model yang kita guna. Kalau anda faham betul-betul langkahnya , ia akan menjadi mudah saja untuk di lakukan. Berikut saya sertakan link Website untuk dawnload driver printer mengukut jenama Syarikat. Klik Disini :  Canon website download link Saya akan tunjukkan cara download satu persatu. Sila perh

Cara Download Driver Printer Canon Untuk Installation

Download dam Install Printer Driver Cara Download Driver Printer Canon Untuk Installation          Memang akan ada masalah kalau CD printer yg di beri semasa kita beli kumputer hilang. Selalunya benda-benda yg kita anggap simple ni tak lah kita nak ambil kisah sangat letak dekat mana. Ia menjadi genting bilamana kita nak guna CD tu untuk tujuan Install Printer.  Ada beberapa stuasi yg memerlukan kita guna perlu install balik driver printer iaitu setelah Windows di format baru atau Driver hilang seperti tak sengaji di Uninstall driver. Tapi jagan cemas kalau CD driver printer tu hilang, sebab dalam website Syarikat pembekal printer seperti Canon, HP dan sebagainya ada tersedia tempat untuk kita download balik Software Driver Priter mengikut Model yang kita guna. Kalau anda faham betul-betul langkahnya , ia akan menjadi mudah saja untuk di lakukan. Berikut saya sertakan link Website untuk dawnload driver printer mengukut jenama Syarikat. Klik Disini : Canon website download link Saya aka

Doa

Tuhan ku... Dalam termanggu. Kusebut nama-MU biar susah sungguh, Mengigatkau penuh seluruh, Tuhan ku.. Cahaya-Mu panas suci bagai kerdip lilin, Dikelam sunyi, Tuhan ku.. Aku hilang bentuk, Kembara di negeri asing, Tuhan ku Pintumu ku ketuk , Aku tak bisa berpaling, Tuhan Ku.. Dalam termanggu.. Kusebut namaMu biar susah sungguh, Mengigatkau penuh seluruh, Tuhan ku cahayaMu, Panas suci bagai kerdip lilin, Dikelam sunyi, Tuhan ku.. Aku hilang bentuk, Kembara di negeri asing, Tuhan Ku , PintuMu ku ketuk , Aku tak bisa berpaling..

Cara Untuk Melariskan Kedai Makan Dengan Betul

Melariskan Kedai Makan Saya nak cerita sikit baru-baru ni apa yang terjadi membuatkan saya tergerak hati nak post artikal dengan tajuk ni. Ada satu kedai makan yang bolah saya kata sudah lama, Sebab dari zaman kanak-kanak saya sehingga lah sekarang, Kedai tu kekal di situ. Tapi saya rasa baru dua kali saya makan di situ. 

Pembekal Daun Pisang Untuk Membungkus Makanan

Pembekal Daun Pisang Untuk Membungkus Makanan 1. Daun Pisang adalah daun yang sudah sinonim dengan Masyarakat kita di Malaysia. Banyak kegunaan Daun Pisang dalam manu-manu masakan yang terkenal di negara kita, seperi Nasi Lemak, Lemang, Ikan Bakar dan pelbagai jenis Kuih Muih. 2. Saya rasa sejak dari zaman dulu lagi, datok nenek kita mengunakan Daun Pisang sebagai bahan utama dalam pembungkusan makanan. Banyak kelebihan yang kita dapat jika kita menggunakan Daun Pisang dalam pembungkusan Makanan.   3. Sudah tentulah daun pisang adalah bahan yang mesra alam berbanding Kertas dan Plastik. Bahan-bahan seperti Plastik yang di gunakan dlm industri Makanan telah banyak mencemarkan alam sekitar. Jika kita ingin melihat bumi kita kekal segar, penggunaan Daun Pisang perlu di utamakan dalam pengunaan pembukusan terutamanya nasi Lemak. 4. Jika anda adalah seorang yang pencipta Alam, saya sarankan, gunalah daun pisang dalam membungkus, melapik makanan dan hindari jauh-jauh daripada pengunaan bahan