Skip to main content

Tiada sesiapa pun yang boleh melawan takdir Allah S,w,t

1. Siapa sangka, gempa bumi dan tsunami akan melanda Negara Jepun yang dia anggap antara yang termaju di dunia. Ini adalah ketentuan Allah s.w.t, tiada sesiapa pun yang boleh melawan takdir Allah.

2. Dalam sekelip mata, ada org kehilanggan anak, ibu bapa, Suami, Isteri, adik , kakak. dalam masa lebih kurang 30 minit. ada yang menjadi sebatang kara.

3. Korang terfikir tak perasaan cemas ketika tsunami datang? bagaimana mereka melaluinya ye....

4. Mungkin ketika itu, itulah jelingan terakhir si suami kepada isterinya , mungkin itulah belaian kasih sayang terakhir ibu kepada anaknya. Mungkin juga gurauan terakhir si adik dengan kakaknya...

5. Inilah yang di panggil kehidupan, Mati itu pasti... jadikan ini sebagai pegajaran, tiada yang kebal di atas muka bumi Allah ini...

6. Alhamdulillah , syukur, kita di Malaysia hidup aman sejahtera....

Jom kita saksikan sedikit clip Video Semasa tsunami datang.....


Fuhhh memang dasyat.... kalau la yg di atas jambatan tu aku... tak tahu dah nak buat apa.... mungkin aku lari sekuatnya kearah sebelah tu... Allah maha besar... Allahhuakbar...

Comments

Popular Posts

Cara Install Printer Canon G2010 Tanpa CD Driver

Cara Install Printer Canon G2010 Tanpa CD Driver Memang akan ada masalah kalau CD printer yg di beri semasa kita beli kumputer hilang. Selalunya benda-benda yg kita anggap simple ni tak lah kita nak ambil kisah sangat letak dekat mana. Ia menjadi genting bilamana kita nak guna CD tu untuk tujuan Install Printer.  Ada beberapa stuasi yg memerlukan kita guna perlu install balik driver printer iaitu setelah Windows di format baru atau Driver hilang seperti tak sengaji di Uninstall driver. Tapi jagan cemas kalau CD driver printer tu hilang, sebab dalam website Syarikat pembekal printer seperti Canon, HP dan sebagainya ada tersedia tempat untuk kita download balik Software Driver Priter mengikut Model yang kita guna. Kalau anda faham betul-betul langkahnya , ia akan menjadi mudah saja untuk di lakukan. Berikut saya sertakan link Website untuk dawnload driver printer mengukut jenama Syarikat. Klik Disini :  Canon website download link Saya akan tunjukkan cara download satu persatu. Sila perh

Cara Download Driver Printer Canon Untuk Installation

Download dam Install Printer Driver Cara Download Driver Printer Canon Untuk Installation          Memang akan ada masalah kalau CD printer yg di beri semasa kita beli kumputer hilang. Selalunya benda-benda yg kita anggap simple ni tak lah kita nak ambil kisah sangat letak dekat mana. Ia menjadi genting bilamana kita nak guna CD tu untuk tujuan Install Printer.  Ada beberapa stuasi yg memerlukan kita guna perlu install balik driver printer iaitu setelah Windows di format baru atau Driver hilang seperti tak sengaji di Uninstall driver. Tapi jagan cemas kalau CD driver printer tu hilang, sebab dalam website Syarikat pembekal printer seperti Canon, HP dan sebagainya ada tersedia tempat untuk kita download balik Software Driver Priter mengikut Model yang kita guna. Kalau anda faham betul-betul langkahnya , ia akan menjadi mudah saja untuk di lakukan. Berikut saya sertakan link Website untuk dawnload driver printer mengukut jenama Syarikat. Klik Disini : Canon website download link Saya aka

Doa

Tuhan ku... Dalam termanggu. Kusebut nama-MU biar susah sungguh, Mengigatkau penuh seluruh, Tuhan ku.. Cahaya-Mu panas suci bagai kerdip lilin, Dikelam sunyi, Tuhan ku.. Aku hilang bentuk, Kembara di negeri asing, Tuhan ku Pintumu ku ketuk , Aku tak bisa berpaling, Tuhan Ku.. Dalam termanggu.. Kusebut namaMu biar susah sungguh, Mengigatkau penuh seluruh, Tuhan ku cahayaMu, Panas suci bagai kerdip lilin, Dikelam sunyi, Tuhan ku.. Aku hilang bentuk, Kembara di negeri asing, Tuhan Ku , PintuMu ku ketuk , Aku tak bisa berpaling..

Cara Untuk Melariskan Kedai Makan Dengan Betul

Melariskan Kedai Makan Saya nak cerita sikit baru-baru ni apa yang terjadi membuatkan saya tergerak hati nak post artikal dengan tajuk ni. Ada satu kedai makan yang bolah saya kata sudah lama, Sebab dari zaman kanak-kanak saya sehingga lah sekarang, Kedai tu kekal di situ. Tapi saya rasa baru dua kali saya makan di situ. 

Pembekal Daun Pisang Untuk Membungkus Makanan

Pembekal Daun Pisang Untuk Membungkus Makanan 1. Daun Pisang adalah daun yang sudah sinonim dengan Masyarakat kita di Malaysia. Banyak kegunaan Daun Pisang dalam manu-manu masakan yang terkenal di negara kita, seperi Nasi Lemak, Lemang, Ikan Bakar dan pelbagai jenis Kuih Muih. 2. Saya rasa sejak dari zaman dulu lagi, datok nenek kita mengunakan Daun Pisang sebagai bahan utama dalam pembungkusan makanan. Banyak kelebihan yang kita dapat jika kita menggunakan Daun Pisang dalam pembungkusan Makanan.   3. Sudah tentulah daun pisang adalah bahan yang mesra alam berbanding Kertas dan Plastik. Bahan-bahan seperti Plastik yang di gunakan dlm industri Makanan telah banyak mencemarkan alam sekitar. Jika kita ingin melihat bumi kita kekal segar, penggunaan Daun Pisang perlu di utamakan dalam pengunaan pembukusan terutamanya nasi Lemak. 4. Jika anda adalah seorang yang pencipta Alam, saya sarankan, gunalah daun pisang dalam membungkus, melapik makanan dan hindari jauh-jauh daripada pengunaan bahan