27/04/2016

Kenapa Perlu Duble Standert Layan Pendakwah Yang Datang Di Malaysia ?

1.      Kenapa perlu duble standert dalam memperjuangkan dakwah di Malaysia? Kalau pendakwah yang kita sanjung orang kritik, kita akan melenting seolah-olah kita saja adalah pejuang islam sejati. 

2.      Tapi ada ketika bila pendakwah yang bukan dari golongan yang kita tak berapa suka, kita fitnah dengan bermacam-macam gelaran.  

3.      Golonggan habib yang datang berdakwah di Malaysia dengan majlis-majlis solawat di kutuk dengan bermacam-macam gelaran sampai menganggap majlis zikir dan lantunan solawat sebagai Bidaah sesat yang menyesatkan. 

4.      Konsert arak di katakan lagi mulia dari majlis zikir yang di pimpin Habib.Ulama itu di gelar kuburiyun (penyembah kubur) , pengamal syirik dan sebagainya. 

5.       Bila ulama yang mereka suka di kritik, di lihat begitu sedinya memek muka mereka di buat seolah mereka bersifat terbuka dan berlapang dada . 

6.       Kamu harus merasa sedih sewaktu kamu menuduh ulama seperti habib-habib itu membawa dakwah sesat. Kamu harus menagis dan persoalkan kenapa Aklak buruk ini ada dalam diri ini.

7.       Sekadar renunggan untuk yang terbaca dan terasa

No comments: