26/08/2012

Syok ker tak Raya Tahun Ni ?

Letih , memang letih. seminggu berhari raya dan masih berbaki 3 minggu lagi syawal. Suasana hari raya sekarang dah tak macam dulu, lagi tak habis syawal, selagi itu ada rumah terbuka, btl tak? rumah aku pun masih open... sapa-sapa yang nak datang replay jer dekat coment di bawah ok. kalau nak datang la.. masih ada lagi kuih2 raya hari tu. Hari raya tahun ni apa yang best pada korg? mesti la banyak kan. aku pun sama banyak sangat yang best.

Tapi hari raya aku sama jer tiap-tiap tahun , mcm tu jer rutin bila bangun bagi hari raya sampai lah kepetang tak ada yang menarik, cuma... yang bestnya raya tahun ni semua kaum kerabat aku balik berkumpul sekali. itu jerlah saat yang di tunggu oleh aku bila sambut hari raya.

Bagi aku, dah cukup bahagia bila dapat tengok anak buah main-main. sekali sekala mcm nak pecah rumah. biasa lah kan budak-budak.. tapi bila tgok terlatah mereka rasa hilang segala masaalah. Mulalah senyuman semula jadi aku terpancar di wajah .... cheyahh..

Hari ni dah 7 hari 1 syawal berlalu. dan sudah 8 hari Ramadhan pergi untuk seketika. semoga kita semua akan bertemu lagi dengan Ramadhan dan syawal yang indah itu . segalanya adalah ketentuan Allah. Semoga Kita di panjang kan usia di dalam keimanan.

Rasanya masih ada kesempatan aku menyucapkan hari raya ni.... Ok

Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua pembaca-pembaca dan sahabat-sahabat yang melawat blog ini. semoga kita sentiasa mentapat Rahmat dari pada Allah dan di panjangkan usia utk bertemu sekali lagi dengan Ramadhan dan Syawal tahun hadapan.



 

No comments: