Skip to main content

Ratusan Respon Komen Mangsa Penipuan Internet

Ratusan Respon Komen Mangsa Penipuan Internet

Pada 20 / 2 / 2011 Aku pernah kongsikan kisah penipuan internet... Boleh baca di sini... dan hingga sekarang masih ada respon yang baru aku terima yang turut sama menceritakan kisah di tipu dan hampir tertipu dengan sediket yang seolah-olah menggunakan modus operandi yang sama....

Di Sini aku kongsikan Komen dari Mangsa penipuan ...Sebahagian Komen Pada Tahun 2011

Admin Kl Taxi Aerocab said.. mereka juga menggunakan nama ini Latifah Ahmad.

February 28, 2011 at 5:18 AM 

Anonymous said...saya pun dah hampir terkena kalau tak terbaca posting ni... si penipu gunakan nama Hadiza binti Nasa.May 1, 2011 at 11:13 PM  

Romidzi b. Abd. Mutalib said...Gue pun sedang di klentong nampaknya, dgn nama Hadiza binti Nasa..May 14, 2011 at 5:00 PM 

zeck said...adoooiiii.... aku pon dah kena laaa... nasib baik x bayar semua... dia mintak USD2500 wooo....knape la aku x teringat nak cek dulu kat sini(blog).... hadooooiiii....kekasih gelapku.... huhu...May 28, 2011 at 2:16 AM 

siti rohaina said...saya pun kena tapi ini lelaki dr england kononya masuk islam ..tb2 nak bg hadiah banyak2..n bila tb hari hendak trma dia mnta byr 2500 sebab dilupa sign cek.Pihak yang dekat malaysia perempuan cina diminta masukan dalam akaun dia..say a masukan dlm 500 dia ckp xcukp..kes ini baru smlm jd..nsb baik sy baca blog ni sebab saya dh syak lain..perlu ke saya report polis.June 10, 2011 at 9:17 AM 

Anonymous said... jd,kt sini diaorang ni hantar dadah melalui courier ke atau nk ciluk duit kita je?June 12, 2011 at 12:10 PM   Rahman said... dalam kes ni, dorg cuma nak duit kita je...June 12, 2011 at 3:07 PM 

SMART said...gua pun dah hampir kena tipu kot..dgn nama Rosnani Rosni Zurin... ceritanya pun sama lebih kurang...dia hantar parcel dgn barangan berharga....kena bayar kat akaun agen kat sini 2,500 baru blh deliver barang... nasib gua check ngan kawan2 dan surf internet jumpa blog ni....dah sah la sindiket diorang ni....siap ada email confirmation lagi, sms no akaun bank CIMB....macam2 sekarang ni....Gue nak layang jer email diaorang tengok apa kesudahannya...hehehe..June 24, 2011 at 2:01 PM 

isma said...Saya pun dpt email yg serupa, tapi saya layan juga.. nama nak bayar duit xde la. Ada satu kes dia siap transferkan duit melalui money changer d Kota Kinabalu (ABDUL TAHMAN MONEY CHANGER) bila saya refer dgn officer BNM xde nama money changer tu. Selepas tu ada org yg bernama YATI AHMAD akan beritahu duit dah ada d money changer tersebut dan dia suruh masukkan RM5000 dlm akaun Muhammad Haniff staff dri BNM utk proses dokumentasi.July 23, 2011 at 11:02 PM 

isma said...Ada beberapa nama:-1. Yuslinda Mohamad 2. Zanifah Aziz 3. Nashrin Mira/ Haikal 4. Hadiza Bt Nasa 5. Sandra  6. Anis Amran Amin
Jadi kena berhati2 dgn nama ni July 23, 2011 at 11:07 PM

hafiz said... aku pun dah terkena dah... tp nasib baik aku dapat elak... br skjp td, ada org call aku sruh bayar kastam tax, sama lah rm2500, tp aku xpercayalah, sbbnya aku mmg xde duit.hahahaha tp td aku sms org tu, dan ckp aku akan bankin tghari ni, tp aku tipu jer... lantak diorng la nk tunggu duit aku tu... tapi korang rase, kne ke aku report polis? aku kesian kat kawan2 kita yang akan terjerat nanti. Tp aku nasihatkan pada semua, pegang prinsip ni' klo orng nak bagi hadiah, bermakna percuma, xperlu lah kita bayar lagi' klo kotak yang dia nk bg hadiah tu dah ada depan mata xpe lah, tp hati-hati, mana tau diorg letak dadah ker.. August 10, 2011 at 11:26 AM 


Komen pada tahun 2012

Anonymous said...bagi kes aku pulak terkena dengan seorang lelaki U.K..nama nye GREEN BENSON..agak licik juga cara dia menipu aku.. aku kenal mamat ni dalam tagged.. katanye ayah nye seorang yang kaya raya..so tak kisah la kaya ke tak..tapi aku nak ingat kan kat sini.. laki tu dalam tagged..masih lagi aktif menipu rakyat malaysia..apa yang buat aku yakin dia hantarkan airway bill courier berjumlah 14,00pound..berserta hadiah jeans 9helai,jam tangan,t-shirt 8 helai, tie 3 dan kasut 2pasang..dan dalam tu dia kasi 6000pound untuk santapan dia kat malaysia ni dengan aku..at first aku terkejut jugak lumayan giler kenal mamat ni.. so layan je.. bila dapat bill airway courier tu aku perhati demi perhati..memang something wrong..bila zoom je..dapat lihat ada perkataan berlapis-lapis..maksud nye dia tutup nama orang bawah dan paste nama aku dalam bill tu ..setiap inch aku perhatikan..kat situ dah timbul rasa tak sedap hati..check pulak track online barang yg dihantar tu tapi ''no found' dalam website www.epc.net23.net..aku rasa website ni pun mereka yg reka cipta.. kemudian tunggu 4 hari ada orang call..dari sabah..tapi aku rasa orang cina sabah yang bercakap..perempuan.. dia cakap kamu dikenakan denda sebab menyalahi undang-undang menghantar barang berserta duit tunai ..kalau kamu mahu ambil barang la..kalau tak nak kira burn je.. lepas dari situ aku baca blog ni.. terus keyakinan aku makin kuat..memang sindiket penipuan yg aku terlayan.. kalau dah dari awal tak sedap hati tu.. memang betul la kata hati tu..guys jangan terpedaya lagi.. mostly ramai dari U.K..hati2x..January 9, 2012 at 9:28 PM 

Anonymous said...aku terkena ngan SAMEERA ABDUL RAHMAN plak...haram jadah punya betina...ni nk report pun, cm ne n kpd .?? sindiket2 ni haram betul ler...January 18, 2012 at 2:41 PM 

HADZRI said...Aku sedang tunggu parcel si Meera Rahman nih ... haha ... syok gak layan game cam ni... biarkan diorang buang masa, buang duit call aku ... haha aku ok je ...nak duit aku haha malammm sikit, duit pun takdo ... ekeke ..March 5, 2012 at 8:14 AM 

Anonymous said...saya juga sudah mendapatkan pesan dari becky anderson.....wow...terima kasih ya...blog ini sungguh membantu sekali,dijanjikan hadiah dan mengirimkan parcel pula....ha..ha...dasar penipu....March 7, 2012 at 11:12 PM 

ilmu azam said... ada jga yg konon dari kastam malaysia..guna nama saleena syed aziz. yg pling tak leh blah..dari unit collection department. dh unit ada department plak..hahaha..tpi tulah..aku ada smua mklumatnya..nmbor telepon,nmbor akaun maybank dia..dgn smua tu sbnrnya bleh track alamat dia, tpi msalhnya..takder sapa yg sudi kjasama..takder ker abg2,kakak yg polis,kja bank,kja kat telco yg bleh tulung... March 8, 2012 at 8:43 AM 

Anonymous said......hahahha..seronok seronok..rasanya gua pun sedang dipancing..gua layan..tengok sampai mana..dia nak beri hadiah..hahhaha..tunggu sampai mana permainannya..betul ke dak....nak tanya kawan2 yg jugak sedang dipancing..ada tak mereka beri address mereka?..tunggulah nanti apa kesudahannya..kalau mintak duit..emm..boleh..duit daun pisang..duit zaman jepun...hahhahha  March 10, 2012 at 4:08 PM 

Anonymous said...Adeh...Rasa curiga yg keterlaluan membawa aku kesini...Terima kasih la pasal share info ni...my parcel dah sampai armsterdam...Hahahaha..syukran syukran...March 19, 2012 at 10:38 PM 

Anonymous said...cam sam jer kes ngn aku ni,hahahaha..sib baik aku lum byar lgMarch 26, 2012 at 9:05 PM 

miesha8042 said...aku pn sket kona la,huhuhuhu March 26, 2012 at 9:10 PM 
B19 83NO

said...thank you for your information, I'm from Indonesia, and she also send me message as Becky Anderson from London, UK, she work at HP. be careful April 13, 2012 at 12:34 AM 

Unknown said...Assalamualaikum, saya pun dh kena sebenarnya...Alhamdulillah nasib baiklah x banyak yg saya keluarkan tapi melibatkan jumlah wang yg dpt sy gunakan untuk membayar instalment kereta, rumah sewa dan bayar loan2 lain serta untuk belanja saya sekeluarga selama sebulan. Dia menggunakan nama Anis Abdul Razak kononnya seorang yg berasal dr Sabah. Bapanya org sabah & ibunya orang England.Lepas dlm tempoh seminggu lebih dia akan menggunakan hadiah utk menandakan tanda cinta. Track tu nampak macam real tapi alhamdulillah masa sy attend komvo di KL tempoh hari saya 3 mlm tidak tidur siasat kesahihan dan saya nampak ia memang palsu. Sampai sekarang saya masih berhubung dengan mereka dan cuba untuk mendapatkan sebahagian dr duit yg telah dibayar kepada manusia laknat itu. DIa menggunakan Skype bagi tujuan ini. Sila Berhati-hati dalam soal ini. Ini pengalaman saya sendiri. Alhadulillah Allah menunjukkan jalan kepada kita umatnya agar tidak tertipu lebih jauh lagi. Saya akan menghuraikan teknik mereka tidak lama lagi kerana saya mahu membongkar sendiket ini dan membantu pihak Polis Malaysia & Polis Interpol dalam menjejak mereka ini. Mereka memaksa dgn cara lembut...Selamat berjumpa lagi...Wassalam April 28, 2012 at 10:29 AM 

zulkarnain said... Saya pun hampir terkena.. Nama syarifah melati mohd nor konon dari uk.. gambar pakai tudung labuh.. konon nak cari saudara ayah yang tinggal di penang.. nak datang malaysia tapi nak post dulu personal item dia pakai diplomatic service kononya.. dia mintak alamat saya tak bagi sebab dah syak bukan-bukan tapi ayat memang bagus supaya dekat dengan Allah la. Jaga hubungan la. jgn sampai ikut hawa nafsu tapi semuanya bohong July 5, 2012 at 3:43 PM 

Sampai sekarang Entry ini masih menerima respon Mangsa kes penipuan yang sudah dan hampir tertipu. menunjukan sendiket ini belum berhenti...
Komen Tahun 2013.


rozie said..  Aku pun penah hampir terkena dengan jenayah sindiket parcel ni. Konon nak bagi hadiah. Mamat tu nama Mr. Mike Janey Lucas..aku pelik bg hadiah byk sgt. apa ke jadah..aku pun google n terjumpa modus operandi yg sama. sah bende tu sindiket. semoga polis berjaya memberkas mereka..January 14, 2013 at 3:54 PM

Faridahanom Hamdan said...Saya pun terkena juga. Saya tak minta di beri hadiah. Dia minta saya bayar dm RM 2000 sebagai upah penghantaran. Saya teringat kisah penipuan ini. Allah telah membantu saya. Saya tidak akan menerima parcel ini. Saya pun akan buat alasan utk delay pembayaran ini.March 9, 2013 at 11:39 AM 

rhairul said...Sofia b atau nurul ade info?i terkena mangkuk dua ekor ni.boleh detect sbb ada no akaun tp xtau nak buat mcmmn.report polis or ambil tindakan sendiri? April 18, 2013 at 11:23 PM 

Anonymous said... nahhh...i pon bru terkena..JUST NOW!!hahaha..mula2 happy gak..tp at last bagai tersedar dr lamunan...i trus chex,,,tup2 kua hah blog ni...well i kne kt tagged...nama dea Hary David..hahaha...mmg terbaik la gift yg dea bagi...samsung tab 10.1...samsung note pink...coach sling bag...siap kasi 5000 pounds...gilak!!klu x kuat iman...mau percaya abes..hahaha..tapi nasib baik la..hahha,.nda sabar ni mau tggu org yg mahu call tu..bia dea kasi tau kata office dea di sabah...boleh juga i dtg melawat.. :P June 30, 2013 at 1:21 AM 

Emy Roslan said...the latest one is "fatima hassan"kalau call memang real perempuan .hahaha .macam yal .July 17, 2013 at 2:48 AM 

Roxi.. said...Saya nk cerita juga.saya kenal sorg mamat dr england.prnh dtg Malaysia.hdpi masalah..so saya prnh tlg.skrg dh balik sana.dia kata nk byr balik duit saya n bg duit lbh lg dlm usd.ttpmasalahnya dia kata bila bungksn smpi saya kena byr RM 1500.betul ke..dn dia kata dia cuba byr kos di sana ttp mrk x nk dn dia kata saya yg kena byr.betul ke...tlg bg pndgn sikit...rasany klu org antr brg kita terima n x pyh byr apa2 kn..saya plk dh terbagi almt..July 25, 2013 at 3:07 PM 

Kayosie Watanabe said...Sorry guy. Lmbt dpt info. Lambat tengok blog ni. Kes terbaru saya kena. Duit hbs byr segala kos. Any suggestion guy. Kalau repot polis, polis bertindak ke. Nama samaran terbaru sindiket ni ialah Kelly Ahmad August 5, 2013 at 3:55 PM 

Anonymous said...saya pun pernah tertipu hilang RM25oo.00pasal to gift la tu..nama dia di fb James Darlington. Lepas tu dengan Peter Brown, Mic Dha, Thomas, dan lain-lain tapi asal berkaitan dgn duit, saya 'no'. Satu saya observe profile mereka, selalu gambar je, 'hide' friends and never share. Sekarang saya sengaja layan sahaja tipu diaorang ni..August 12, 2013 at 7:19 PM 

Anonymous said...Di nasihatkan lapor polis agar bahagian IT jenaya boleh jalankan tugas mereka sebelum ramai lagi kawan2 seperti cik terkena..August 16, 2013 at 9:09 AM 

Anonymous said...salam. saya dah terkena dengan mat salleh. saya dah pun bank in rm 1500 ke pegawai kastam (kononnya).August 22, 2013 at 2:57 PM 

diana said...saya pun dapat ayat lebih kurang dengan mangsa....baru semalam pm sy nk bagi mcm2...siap bg track number..tapi nk check xdapat...kata ingin menjadi saudara saya..xpasti la ini penipuan atau x..tapi yang pasti perlu berhati2... nick FB terbaru Zamri Abdullah.. dia kata dia berasal dari sabah..dan bekerja di england...tunggang terbalik jgak bahasa melayu yang dia send kat saya..kiter tunggu dan lihat ape rancangan seterusnya jika ini penipuan..thanks kerana shares blog ini.. August 22, 2013 at 6:01 PM 

Sedikit perkongsian.... sebagai info.... 

Comments

Popular Posts

Cara Download Driver Printer Canon Untuk Installation

Download dam Install Printer Driver Cara Download Driver Printer Canon Untuk Installation          Memang akan ada masalah kalau CD printer yg di beri semasa kita beli kumputer hilang. Selalunya benda-benda yg kita anggap simple ni tak lah kita nak ambil kisah sangat letak dekat mana. Ia menjadi genting bilamana kita nak guna CD tu untuk tujuan Install Printer.  Ada beberapa stuasi yg memerlukan kita guna perlu install balik driver printer iaitu setelah Windows di format baru atau Driver hilang seperti tak sengaji di Uninstall driver. Tapi jagan cemas kalau CD driver printer tu hilang, sebab dalam website Syarikat pembekal printer seperti Canon, HP dan sebagainya ada tersedia tempat untuk kita download balik Software Driver Priter mengikut Model yang kita guna. Kalau anda faham betul-betul langkahnya , ia akan menjadi mudah saja untuk di lakukan. Berikut saya sertakan link Website untuk dawnload driver printer mengukut jenama Syarikat. Klik Disini : Canon website download link Saya aka

Cara Install Printer Canon G2010 Tanpa CD Driver

Cara Install Printer Canon G2010 Tanpa CD Driver Memang akan ada masalah kalau CD printer yg di beri semasa kita beli kumputer hilang. Selalunya benda-benda yg kita anggap simple ni tak lah kita nak ambil kisah sangat letak dekat mana. Ia menjadi genting bilamana kita nak guna CD tu untuk tujuan Install Printer.  Ada beberapa stuasi yg memerlukan kita guna perlu install balik driver printer iaitu setelah Windows di format baru atau Driver hilang seperti tak sengaji di Uninstall driver. Tapi jagan cemas kalau CD driver printer tu hilang, sebab dalam website Syarikat pembekal printer seperti Canon, HP dan sebagainya ada tersedia tempat untuk kita download balik Software Driver Priter mengikut Model yang kita guna. Kalau anda faham betul-betul langkahnya , ia akan menjadi mudah saja untuk di lakukan. Berikut saya sertakan link Website untuk dawnload driver printer mengukut jenama Syarikat. Klik Disini :  Canon website download link Saya akan tunjukkan cara download satu persatu. Sila perh

Resepi Rendang Ayam Kedah

Masakan Rendang Ayam Kedah Resepi Rendang Ayam Kedah 1.  Rendang Pasanganya Lemang atau ketupat. Tak kesahlah Ketupat Daun Palas atau Ketupat Daun Buluh . Yang penting Rendang mesti kena ada kalau nak makan Ketupat, Barulah Lengkap. Penting untuk setiap keluarga salah seorangnya mesti pandai Masak Rendang Ayam ataupun rendang Daging supaya tak kempunan Nanti. 2. Rendang ni ada juga pedebatan dalam kalangan Netizen yang mempersoalkan asal usul rendang dari Negeri Mana. Bukan di situ saja, malah antara Malaysia dan Indonesia pun menjadi isu claim mengclaim asal usul rendang. Bagi aku taklah menjadi isu dari mana Sejarah asal usul Rendang, yang penting pandai masak Rendang dan sedap di makan. 3. Kali ini aku nak Kongsi sedikit ilmu tentang cara nak masak Rendang Ayam yang sedap. Oleh kerana aku orang Kedah, aku namakan resepi rendang ini sebagai Rendang ayam Kedah hihi. 4. Masak Rendang ayam ni lebih mudah daripada Masak rendang Daging. Kalau Rendang Daging, kita perlu cari daging yang b

Perniagaan Yang Menguntungkan di Bulan Puasa

Perniagaan Yang Menguntungkan di Bulan Puasa Bulan puasa dah dekat, apa plan aktiviti anda untuk bulan Ramadhan tahun ni? Mesti ada yang dah plan-plan dan berniaga di Bazar Ramadhan kan. Banyak peluang untuk berniaga di bulan Ramadhan lebih-lebih lagi dalam bab makanan. Walaupun sambutan Bulan Ramadhan pada dua tahun terakhir ini tak sama seperti tahun-tahun sebelumnya, Namun kita tidak harus membiarkan suasana ramadhan menjadi suram , kita patut meraikannya dengan penuh kesyukuran. Bila tiba bulan ramadhan ni sudah tentulah ramai yang nak cari income lebih untuk hari raya. Jadi, di samping meningkatkan amalan ibadah, ramai yang pasti sedang memikirkan bisnes apa yang nak dijalankan untuk menambah sumber pendapatan di bulan puasa. Sudah tentulah bisness makanan yang akan menjadi tumpuan. Berikut adah idea Bisnes yang Menguntungkan Pada Bulan Puasa 1. Jual Noodle atau Aneka Jenis Mee. Mee sudah tidak asing lagi kepada Masyarakat malaysia. Yang saya maksudkan dengan Aneka jenis mee tu te

Ketupat Pulut Daun Buluh

Ketupat Daun Buluh Ketupat Pulut Daun Buluh Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Ketupat daun buluh sudah tak asing lagi sesetengah tempat di negeri Kedah Darul Aman selain ketupat Palas. Kedua-duanya mengunakan bahan asas Pulut yang sama kecuali daun. Di Sebelah utara selalunya ketupat Pulut menggunakan beras Pulut Susu, sebab rasanya lebih enak dan lembut selain lebih berlemak. Ketupat pulut daun buluh mungkin agak kurang terkenal di negeri-negeri di bahagian selatan tanah air tapi boleh di katakan di kenali ramai di bahagian utara tanah air. Kaum Cina utara juga gemar membuat ketupat dauh buluh ni. Jenis Daun buluh yang di gunakan adalah jenis dauh yang besar dan lebar. Tak semua daun buluh yang mempunyai ciri-ciri itu, ada baka pokok buluh yang mempunyai daun yang besar dan lebar, membolehkan pulut mudah di balut dan di ikat. Memandangkan di negeri bahagian Utara seperti Negeri Kedah terutamanya, Pokok buluh memang banyak dan tak susah mencari daun buluh yang sesuai untuk bua