02/03/2011

Idaman Computer Centre ( Bahagian 2 )

Mendaftar Nama syarikat Baru "Idaman Computer Centre"

1. Setelah hampir setahun setengan aku menjalankan business atas nama Anjung Kreatif Teknologi, aku rasa dah tiba masanya aku tubuhkan satu compeny baru, bertujuan aku tak nak bergantung pada Nama Anjung Kreatif lagi. maka lahirlah Idaman Computer Centre.

2. Memang dah lama aku impikan nama "Idaman", sebab adalah tersangkut sikit dengan nama aku dan ertinya pun boleh tahan. Ia adalah hasil gabungangan Nama aku dan ada seseorang individu yang memainkan peranan yang agak besar dalam hidup aku suatu ketika dahulu. Dan nama ini juga sekarang sedikit menghantui fikiran aku. tapi taklah memberi kesan mendalam. Bagi aku , pekara yang lepas, biarlah ia di situ. Hidup Mesti diteruskan walaupun sejuta dugaan menduga.

3. Mulai saat itu, segala urusan perniagaan , aku mengunankan Nama Idaman Computer Centre, dan bukan lagi Anjung Kreatif teknology..

Berpindah

1. Cukup 1 tahun setengah aku sewa di YPMKP(Yayasan Pembagunan Masyarakat Kubang Pasu).Aku rasa aku perlu keluar untuk mencari satu lokasi baru untuk terus bersaing dalam dunia perniagaan ni dengan pesaing-pesaing yang lain. Alhamdulillah, akhirnya aku berpindah di tempat yang aku tinggal sekarang . yang beralamat,
NO 45,
Jalan Ibrahim,
06000, Jitra Kedah.

Lokasi tepi jalan je... betul2 dengan trafic light Bank Islam Jitra.

2. Pada mula-mula pindah, aku hanya buat renovation ala kadar saja, apa yang termampu saja.... maklumlah dengan sumber kewangan yang terhad, dengan deposit sewa, bayar itu ini, beli itu dan ini... boleh tahan jugak la costnya. namun itu langsung tak menjejaskan niat aku untuk terus ada disini.

3. Cabaran yg terpaksa aku pikul adalah kadar sewa yang jauh lebih mahal dari tempat lama, tapi tak la mahal sangat... Tetapi Allamdulilah, sebab aku sudah ada custemor tetap.. ia sedikit meringankan aku untuk promosi lokasi kedai baru... Dan ramai terus memberi semangat...

4. Bagi aku, Kejayaan adalah suatu perjalanan dan bukanya satu destinasi, Segalanya Hanya Allah s,w,t yang tahu dan akan menentukan... dan aku akan terus berjalan.


1 comment:

adzim said...

Usaha lagi man.. Rezeki Allah nie luas...aku sokong ko.. Undi MAN!!!