Skip to main content

Tempat Borong Barang Murah Untuk Memulakan Perniagaan

Tempat Borong Barang Murah Untuk Memulakan Perniagaan

Kali ini saya ingin Kongsikan satu Rahsia yg sudah jadi bukan rahsia lagi.. Iaitu cara bagaimana nak borong Barangan dari China untuk Business. Kalau dulu, ya mungkin tak ramai org tahu bagaimana, tapi sekarang sudah Ramai yang pandai dan pakar. Bagai mana dengan anda sudah tahu caranya atau sudah pakar ? kalau belum teruskan membaca perkongsian saya.

Sekarang ni zaman sudah berbeza, anda dah tak perlu terbang pergi ke Negara China sana untuk cari dan borong barang untuk perniagaan anda.. sekadar duduk di depan Komputer dan online je, anda dah boleh beli dan borong barang dari sana..

Kenapa China? bukan negara lain..
  •      Kenapa Negara china ?  sebab sekarang sudah tak boleh di nafikan lagi bahawa negara China itu adalah Kuasa ekonomi dunia, dan Baranggan keluaran kilang-kilang di sana adalah yg terbesar di dunia buat masa sekarang. USA yg antara kuasa ekonomi dunia pun sudang pening dengan peningkatan Kuasa ekonomi dunia. Jadi sebab itu Banyak Barangan China berlegar di serata dunia sekarang, mungkin di sebabkan Harga Murah.. tetapi yg negetifnya adalah kualitinya.
  •       Berikut adalah beberapa Laman Website China yg Populer untuk anda Ketahui. Sebelum tu saya nak bagi tahu, semua Website2 ini adalah di Miliki oleh Taikun Peniaga China iaitu Jeck MA melalui Syarikat Gergasinya ALIBABA.

 1. AliExpress.com

AliExpress
  •       Ali Express ini adalah di miliki oleh alibaba. Target Marketnya adalah kepada Penduduk dari Luar China terutamanya dari negara-negara Europah. Bahasa utama yg digunakan adalah english dan Caurrency di pakai adalah USD.
  •       Di sini anda boleh Membeli dengan kuantiti yang sedikit iaitu minimun sebanyak 1 atau 2 barang untuk sekali oder.


        2. Tmall.com


        TMALL
        •       Tmall juga seperti yg saya katakan tadi adalah milik Alibaba. Dalam Tmall.com ini ia lebih tertumpu kepada penjualan Barangan-baranggan Branded yg berjenama Internasional. Jadi Harganya sudah semestinya Lebih mahal di sebabnya kualiti barang Brand. Mungkin Syarikat Alibaba tahu kebanyakkan Baragan dari China Banyak yg Tiada Jenama ataupun Tiruan, Mereka Telah mengasingkan Penjualan Baranggan Branded ini di Tmall.com.
        •       Bahasa yg di gunakan adalah dalam bahasa China dan Carrencynya adalah Yuen. Anda boleh Membeli dengan kuantiti yang sedikit iaitu minimun sebanyak 1 atau 2 barang untuk sekali oder.

               3. Taobao.com

              Taobao
              •       Taobao.com lebih kurang sama seperti AliExpress. Kalau AliEspress lebih kepada Pasaran Europah, Taobao.com pula lebih kepada Pasaran China dan Asia. Bahasa yg digunakan adalah Bahasa China dan Carrency adalah Yuen.
              •       Di sini anda boleh Membeli dengan kuantiti yang sedikit iaitu minimun sebanyak 1 atau 2 barang untuk sekali oder. Apa yang Best nya di Taobao.com ini Harganya adalah lebih murah berbanding dengan AliEpress dan Tmall.com.

                     4. 1688.com

                    1688
                    •       Di 1688 ini ia serupa tapi tak sama sengan Taobao.com. Sebabnya, Kebanyakkan Reseller2 yg menjual di Taobao.com mereka ambil dari 1688.com. tapi itu hanya firasat saya je, sebab apa saya cakap mcm tu, kebanyakkan Barang-barang yang sama di dalam 1688.com dan taobao.com dijual dengan harga berlainan. Di 1688.com di jual dengan harga lebih murah.
                    •       Di sini anda boleh Membeli dengan kuantiti yang sedikit iaitu minimun sebanyak 2 ke 3 barang untuk sekali oder. Di sinilah Tempat yg paling sesuai yg saya sarankan jika anda rasa nak mulakan Business jual barang dari Cina ni secara kecil-kecilan. sebab ianya boleh dapat Murah dan boleh di beli dengan kuantiti yang sedikit. Bahasa yg digunakan adalah Bahasa China dan Carrency adalah Yuen.

                     5. Alibaba.com

                    Alibaba
                    •       Dan yang terakhir ini adalah Ibu kepada website-website di atas. Kalau saya katakan ianya ibu boleh lah anda maksudkan di sinilah berasalnya pegilang-pegilang besar di China Berkumpul untuk pasarkan Baragan mereka.
                    •       Kalau tadi saya syurkan untuk peniaga kecil yg baru nak mula berniaga, baik beli barang dari 1688.com, Untuk Alibaba.com ini adalah untuk peniaga-peniaga yang mempunyai modal yg besar dan berani mengambil risiko. Sebabnya di sini anda perlu membeli Minimum oder dengan kuantiti yang banyak 200unit ke atas untuk sekali oder. dan anda boleh berhubung terus dengan Pengilang untuk urusan itu. Bahasa yg digunakan adalah Bahasa English dan Carrency adalah USD.
                    Ok sekarang, saya harap ini menjadi sedikit info yg bermanfaat kepada pembaca yang baru tahu di mana selama ini datangnya barangan2 dari cina ini. Tak perlu pun perlu pergi ke negara China, memerlukan masa, tenaga dan wang ringgit. cukup sekadar di depan Komputer je, zaman sudah berubah. Ayuh kita tambahkan dengan ilmu Peniagaan Online ni.

                    Teringin Nak Mula Berniaga online seperti di Shopee dan Lazada, Tapi tak ada produk yang nak jual?

                    Jangan risau, Klik DiSini untuk tahu rahsia dari mana beribu-ribu produk yang peniaga shopee dan Lazada Borong.

                    Baca Juga ; 



                    Comments

                    Popular Posts

                    Resepi Rendang Ayam Kedah

                    Masakan Rendang Ayam Kedah Resepi Rendang Ayam Kedah 1.  Rendang Pasanganya Lemang atau ketupat. Tak kesahlah Ketupat Daun Palas atau Ketupat Daun Buluh . Yang penting Rendang mesti kena ada kalau nak makan Ketupat, Barulah Lengkap. Penting untuk setiap keluarga salah seorangnya mesti pandai Masak Rendang Ayam ataupun rendang Daging supaya tak kempunan Nanti. 2. Rendang ni ada juga pedebatan dalam kalangan Netizen yang mempersoalkan asal usul rendang dari Negeri Mana. Bukan di situ saja, malah antara Malaysia dan Indonesia pun menjadi isu claim mengclaim asal usul rendang. Bagi aku taklah menjadi isu dari mana Sejarah asal usul Rendang, yang penting pandai masak Rendang dan sedap di makan. 3. Kali ini aku nak Kongsi sedikit ilmu tentang cara nak masak Rendang Ayam yang sedap. Oleh kerana aku orang Kedah, aku namakan resepi rendang ini sebagai Rendang ayam Kedah hihi. 4. Masak Rendang ayam ni lebih mudah daripada Masak rendang Daging. Kalau Rendang Daging, kita perlu cari daging yang b

                    Ketupat Daun Palas Kedah

                    Ketupat Daun Palas  Ketupat Daun Palas Kedah        Ketupat Daun Palas Kedah atau Utara memang menjadi antara manu wajib pada hari Raya Aidilfitri mahupun Hari Raya aidil adha. Cara penyediaannya pula memerlukan kemahiran dan mengalaman dalam mendalam untuk menyediakan ketupat daun palas yang enak. Menambah lagi kemeriahan makan ketupat daun palas semestinya dengan adanya pencicahnya seperti kari ayam/daging, Rendang Ayam atau pun daging. Pasti akan menceriakan pagi hari raya anda. Untuk menyediakan Ketupat Daun Palas Kedah kita memerlukan beberapa bahan asas iaitu :  1. Beras Pulut 2. Santan Kelapa Pekat ( 400 gram santan pekat Untuk 1 kg pulut ) 3. Daun Pandan ( 5 helai ) 4. Daun Palas 5. Gula ( Secukup Rasa )  6. Garam ( Secukup Rasa ) Bahan Untuk masak pulut ketupat *Untuk rasa yang lebih enak, Gunakan Pulut Susu. Cara Penyediaan Pulut untuk di Balut ( Masakan petama ) Saya terangkan dengan anggaran untuk 1 kg Beras Pulut. Sukatan air dan santan , 400Gram santan pekat + 1 gelas ai

                    Berapa ketinggian Menara KLCC ?

                    1. Berapa ketinggian Menara KLCC ? (A) 8220 M (B) 4520 m (C) 452 km (D) 452 M (E) Tinggi, aku pergi melawat dah dengan femily hari tu. 2. Ketinggian Menara Kuala Lumpur (A) 200 M Kot (B) 450 m (C) 452 km (D) 421 M (E) Yang mana satu menara KL ? 3. Apakah nama ibu negara Manggolia ? (A) emmmm ... (B) Mosssssco ? (C) Ulambatu (D) Ulaanbaatar (E) Altantuya. 4. Sungai terpanjang di Malaysia ? (A) Sungai kinabatanggan. (B) Sungai kinabalu (C) Sungai Rajang (D) Sungai Ranjang (E) Sungai Pahang   5. Gunung tertinggi pula? , Dalam Malaysia je. (A) Gunung Kinabalu (B) Gunung Everest (C) Gunung Jerai (D) Gunung Tahan (E) Senang je soalan ni, tak nak jawab.   6. Negeri apa paling terkecil di malaysia? (A) Perlis (B) Pulau pinang (C) Melaka (D) Langkawi (E) Singgapore?   7. Negeri Terluas di Malaysia ? (A) Kedah (B) Pahang (C) Perak (D) Sarawak (E) Bornio   8. Jarak Lebuh Raya Utara Selatan PLUS ? (A) 847.7 Pounds (B) 847.7 Kj (C) 847.7 KG (D) 847.7 KM (E) 847.7 Mph   9.B

                    Kenali Jenis-jenis Handbag Dan Fungsinya Mengikut Kesesuaian Tempat Anda Pergi

                    Kenali Jenis-jenis Handbag Dan Fungsinya Mengikut Kesesuaian Tempat Anda Pergi Di pasaran sekarang ada pelbagai jenis Handbag dengan banyak Jenama, saiz dan reka bentuk yang menarik. Semua anda boleh pilih mengukut cita rasa anda, ada yang panjang, pendek leper dan bulat. Ia merupakan Benda penting untuk menyerlahkan gaya personaliti diri anda apabila berada di majlis-majlis formal mahupun tak formal, bergantung kepada kesesuaian majlis yang anda hadiri. Handbag juga sudah menjadi satu imej Mewah kepada golongan-golongan yang tertentu. Ada sesetagah orang kaya yang menjadikan handbag sebagai Benda koleksi dan ada harganya yang mencecah Ratusan ribu ringgit. dari Bag Tangan pun orang dah boleh tahu personaliti diri anda. Handbag atau Bag Tangan adalah aksesori yg wajib menjadi peneman kepada setiap wanita.. tak kiralah kemana di nak pergi. Tapi, tahukah anda yang handbag juga dapat menentukan keperibadian diri seseorang? Jom ketahuai Jenis Handbag dan Fungsinya agar anda tak Tersalah Ha

                    Karangan Sayangi Malaysiaku

                         Sayangi Malaysiaku Karangan Sayangi Malaysiaku       Negara Kita malaysia namanya, di sinilah tempat kita dilahir, besarkan dan mungkin juga tempat kita dikebumikan, tempat tumpah darah. Semua org sayangkan negara ini sehubunggan dengan itu kita perlu mempertahankan negara dan agama kita dengan apa cara sekalipun, dari berbagai bentuk ancaman. Tak kiralah siapa kita, kerjaya kita, saiz fizikal kita. Agama dan negara, wajip kita pertahankan.      sememangnya, bercakap adalah terlalu mudah untuk dilafaskan, untuk memikul tangungjawan ini memerlukan seribu satu pengorbanan, tetapi tidak bermakna ianya susah untuk di pikul " Kami tak besar dan kami tak kuat, bila bekerjasama semua jadi mudah" wanderpet ^_^       Perpaduan adalah teras kepada kekuatan agama, bangsa dan negara. Dalam hal ini, ia melibatkan seluruh rakyat malaysia dan semua lapisan masyarakat untuk saling mengeratkan perpaduan di antara kita. Hanya dengan perpaduan saja yang dapat membantu kita melaksanakan seg