14/02/2011

Cahaya Selawat


video


Ya Nabi salam alaika,
Ya Rasul salam alaika,
Ya habib salam alaika,
Solawatullah Alaika,

Ya rasul kau bawa cahaya,
Menyinari alam buana,
Bumi tandus Subur kembali,
Rasa gembira di hati,

Ya Nabi salam alaika,
Ya Rasul salam alaika,
Ya habib salam alaika,
Solawatullah Alaika,

Lahirmu membawa rahmat,
Memimpin ke jalan selamat,
Akhlakmu yang sungguh memikat,
Contoh buat seluruh umat,

Ya Nabi salam alaika,
Ya Rasul salam alaika,
Ya habib salam alaika,
Solawatullah Alaika,

Mulianya pegorbananmu,
Kebaikan yang kau seru, (2x)

Biarpun halangan menimpa,
Namun dirimu tetap tabah,(2x)

Ya Nabi salam alaika,
Ya Rasul salam alaika,
Ya habib salam alaika,
Solawatullah Alaika,

Ya Muhammad yang berjasa,
Quran dan sunnahlah pusaka,
Menjadi panduan manusia,
Untuk hidup aman sentosa.


1 comment:

Anonymous said...

saya pun baru terkena macam cerita kamu semua mengunakan nama melayu Islam untuk buat penipuan, menghantar barang berharga walaupun saya tidak mahu tiba2 barang sampai diberitahu oleh agen yg beroperasi di sabah oleh seorang perempuan melayu kita sendiri minta saya bayar RM1600 tapi barang tidak juga bagi minta saya bayar konon dalam itu ada bersama 20000 pounds duit yang dikatakan satu kesalahan sender dan minta saya bayar untuk clear kalau tidak akan dihantar balik ke uk dengan bayaran sebanyak Rm9000 untuk tutup kes hantar duit cara salah... saya call sender bayar tapi sender kononnya dia berada di Iran tidak boleh transfer duit akaunnya dari Iran.. konon minta saya selesaikan dulu kemudian ambil duit balik dari dalam package untuk bayar balik..kepercayaan boleh dapat balik wang dalam pascal sebagai ganti saya bayar tapi agent tidak juga send pascal konon kena bayar duit IMf sebanyak RM15800.. Saya mula sangsi dan mencari dlm intenet tetjumpa blog ini terima kasih telah sedarkan saya yang baik hati ini bahawa satu penipuan... boleh kita bersatu cari jalan bagaimana supaya mereka yang menipu ini tertangkap menyelamat mangsa lain.