25/02/2011

Double Triple, Sang Kenari


1. Rasa nak menulis tentang bola sepak di malaysia la pulak...
tapi sebelum tu terlebih dahulu nak minta maaf jika ada yang tak suka dengan apa yg aku bakal tulis dan pendapat aku ni, huhuhu belum apa2 dah minta maaf....

2. Aku adalah salah seorang di antara bejuta peminat sukan No.1 di dunia ni Tolak US, India, Pakistan, China, dan Lybia yang tegah serabut sekarang ni. Boleh dikatakan aku mengikuti semua perkembangan dunia bola sepak dalam dan luar negara, lebih-lebih lagi EPL, La Liga, Seria A dan liga Super...

3. Antara Team aku di EPL ialah Manchester Uuunited, La Liga Barcelona, Seria A Juventus. Namun, kalau di liga Juara2, naluri aku lebih kuat kepada Man U.... dan di liga dalam negara sudah tentulah aku penyokong Kedah sebab aku orang kedah, Gila kau aku sokong Selangor....

4. Mcm dah lari tajuk dah ni, ok kita kembali ke tajuk asal iaitu mengenai bola sepak di Malaysia.... Sejak Kebelakangan ni, Bola sepak Malaysia sudah mendapat sedikit sinar cahaya apa bila sudah mengengam piala rebutan di rantau Asia tenggara. Syabas di ucapkan kepada kepimpinan pasukan Malaysia.... Aku tak nak menyentuh tentang pasukan kebangsaan Malaysia.. tetapi tentang Liga Bola Sepak Di Malaysia...

5. Sebagai peminat Liga Bola sepak tempatan dan kedah, aku rasa dan percaya bukan aku seorang yang akan megatakan tentang hal ni... iaitu masalah pegurusan bola sepak FAM...
Sudah menjadi kebiasaan peminat kedah dan FAM sememangnya tak belaga angin... jadi aku pun ada sikit lah angin tu... tak tahu lah pulak kalau Fan Negeri-negeri lain.... mungkin ada yang sayang FAM.

6. Mana tak nya... teringat lagi aku bagaimana FAM telah menghapuskan dengan sekejam-kejamnya pasukan Kedah yang di gelar sang kenari ketika itu di tabalkan sebagai Juara DUBLE TRIPLE. Dengan alasan tak mahu pemain Import.... Terpikir sejenak kalau yang juara Duble Triple itu adalah Selangor, atau Pahang... Mungkin Pemain Import ada lagi sekarang ni.
Tetapi dengar khabar pemain Import di benarkan balik... entah lah labu..

7. Sampai sekarang aku masih merindui kelibat Marlon, Nelsen, dan Haging. Memang tak patut belaku mcm tu..... Apatah lagi dengan kualiti permainan liga super sekarang terlalu
!@#$##..
Nak memonton pun jadi serba salah, Bertukar-tukar dengai chinel lain pulak.

8. Bukan aku nak sangat membela pasukan kedah era Azroi Khor. Tapi ini boleh menjadi kayu pegukur tahap kecekapan kepimpinan FAM. Pada pendapat aku, Liga Malaysia boleh meningkat jika waktu tu ada team yang dapat menghalang pasukan Azroi dari terus menjadi Juara, Bukan dengan melenyapkan meraka...

9. sory Emosi sikit.... :)



No comments: