07/02/2011

Jalan-Jalan Kelantan



Dah lama aku tak sampai kelantan, last sekali yg aku ingat masa umur aku 19 tahun. Pergi rumah pak saudara aku (abang ayah aku). Dah lama dia tinggal di sini(Manik Urai, kelantan) Penah satu ketika hapir-hampir terputus hubunggan dgan dia sebab dia dah lama tak balik kedah, Nasib baik anak dia mendapat jodh dgan org kedah dan kebetulan dkat-dekat dgan kampung aku, Ala-ala jejak khasih la... apa pun tu cerita dah lama... mungkin dah 30 tahun lalu



Bagi aku, penting juga lah megeratkan kembali tali persaudaraan kami ni, lawaupun kami di kedah speaking Kedah, di sini speaking kelantan... itu bukan penghalang bagi kami untuk terus menjalin tali persaudaraan.... semuanya sepupu-sepupu belako. kadang-kadang tu mcm itik sembang dgan ayam pun ada hehehe...

No comments: