24/02/2011

Tembok Yang Paling Besar Yang Memisahkan Kita Dengan Kejayaan

1. Membina jati diri kearah lebih bermotivasi sememangnya cukup susah... kadang-kadang tu mcm hangat-hangat tahi ayam je... (pernah ka aku pegangnya? !!! heeee) .
Jadi tak hairahlah ada org yang megatakan tembok yang paling besar yang memisahkan diri kita dengan kejayaan adalah diri kita sendiri.... Jadi untuk mencapainya, perlu terlebih dahulu meruntuhkan tembok itu....

2. Bagi aku , disiplin adalah no. 1 dalam langkah untuk mencapai kejayaan dunia dan akhirat...
* Disiplin Mentaati perintah Allah dan meninggalkan larangannya.
* Disiplin pada masa.
* Disiplin pada diri.

3. Bagi aku tanpa disiplin kita tak akan mampu memcapai apa yang kita hajatkan dalam hidup ini. Dengan berdisiplin juga kita dapat membina kekuatan diri dengan lebih baik dan sempurna. Walaupun semua hamba Allah di muka bumi ini dijadikan dengan serba tak sempurna, tetapi tak salahkan kalau mencuba menjadi sempurna.

4. Proses membina kekuatan diri adalah bermula dari kesusahan dan kegagalan. gagal dalam pelajaran, gagal dalam peniagaan, pekerjaan tak kira dalam bentuk apa sekalipun. setiap kegagalan yang kita tempoh pastinya akan memberi kita satu pegajaran berguna utk kita jadikan ia sebagai satu guideline utk mencapai kejayaa.

5. Jika dulu kita terlalu sensitif, silap sikit nak merajuk ja, sekarang masalah sikit2 boleh diselesaikan dengan selambe je. Jika dulu kita hanya mengharapkan bantuan org tapi sekarang semuanya boleh ditanggung sendiri.

6. Cabaran yang paling hebat dalam hidup ini adalah bekerja keras untuk meruntuhkan tembok pemisah ini.... Mungkin kita boleh buat dengan megetuknya tiap-tiap hari.

7. Insyaallah dengan pertolongan Allah, insyaallah tembok itu akan kita lenyapkan.....

8. Dulu masa sekolah, ada seorang cikgu aku bagi teka-teki yang berbunyi mcm ni....
"Kita hamba Allah s,w,t mempunyai senjata yang teramat-amatlah tajam, Senjata apakah itu? "
bermacam-macam jawapan yang kami bagi, ada yang kata jarum, lembing, pistol.. semuanya salah... Jawapannya " DOA "

9. Aku tulis beb aku mempunyai masalah tentang hal ni.... :( Disiplin entah kemana.

kepada yang seperti aku, besama kita berusaha k...


No comments: